– afmelding 17:00 uur –
Gelijktijdig met de herstart van de betreffende SBC om 14:00 uur, hebben onze engineers maatregelen getroffen om de storing te verhelpen. Afrondend onderzoek door onze engineers en meldingen van relaties hebben inmiddels aangetoond dat de storing met de herstart is verholpen. Uit de monitoring van onze systemen blijkt ook dat er zich geen verstoring meer voordoet.
– update 14:15 uur –
Om 14:00 uur is de betreffende SBC in storing geraakt. De registratie van de gebruikers op deze SBC is weggevallen. De SBC herstelt de registraties afhankelijk van de instellingen van het toestel. Afhankelijk van de instellingen betekent dit dat gebruikers tussen 1 minuut en 20 minuten niet kunnen beschikken over de telefoniedienst. Als de registratie van gebruikers na deze periode niet is hersteld, adviseren wij de toestellen te herstarten. Wij houden u op de hoogte.
– aanmelding 06:30 uur –
Onze engineers hebben een storing vastgesteld bij de registratie van toestellen. Toestellen die zich publiek (dus buiten de IP VPN) via TCP registreren, verliezen de registratie na afloop van de registratieperiode. Dit is begonnen in de ochtend van 30 maart rond 01.00uur. Onze excuses voor deze overlast.